Programy edukacyjne

Home » Programy edukacyjne

eTwinning

Program edukacyjny eTwinning

Projekt Dot Day, czyli Kropka 2018 otrzymał Odznakę Jakości

Praca nad projektem rozwijała wszechstronnie- uczniowie poszerzali wiadomości i umiejętności z wielu przedmiotów, głównie artystycznych, humanistycznych i informatyki. Stali się bardziej kreatywni, ciekawi nowych informacji oraz zmotywowani do wykorzystywania innych…

więcej »

Dyktando Ortopisa

Dyktando Ortopisa podczas Międzyszkolnego Konkursu Ortograficzno - Kaligraficznego. W miniony piątek w Szkole Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera odbył się Międzyszkolny Konkurs Ortograficzno- Kaligraficzny. Dyktando stworzyliśmy wspólnie z siedmioma…

więcej »

Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie!

Bierzemy udział w kampanii społecznej "Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie!" W ramach ogólnopolskiego projektu zorganizujemy zajęcia edukacyjno – wychowawcze  zmierzające do poznania sposobu funkcjonowania osób z dysfunkcją wzroku,…

więcej »

Kropka rozmawia z wybitnymi Polakami ostatniego stulecia

Kropka: Co Pani zrobiła dla żydowskich dzieci ? Irena Sendlerowa: Podczas II wojny światowej udało mi się uratować aż 2,5 tysiąca dzieci żydowskich z getta warszawskiego. Wywoziłam je i ukrywałam…

więcej »

Pouczająca bajka dla przedszkolaków odciskami palców ilustrowana

Z okazji Dnia Kropki uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera w Dębnie tworzyli dydaktyczne bajki, które w sposób kreatywny ilustrowali. Oto efekty ich pracy: Pouczenia zostały wyróżnione odmiennym…

więcej »

Dziękujmy Vashti za tegoroczny Dzień Kropki

W Dniu Kropki nasza szkoła wzięła udział po raz czwarty. Dziękujemy Vashti za to, że nam pokazała, iż każdy z nas ma talent i tylko od nas zależy, czy go…

więcej »

Dzień Kropki

DZIEŃ KReatywnOści, zabawy, Pasji, talentów, łamigłówek i zagadeK, odwagI, wyobraźni Nasze działania: Kropka rozmawia z wybitnymi Polakami ostatniego stulecia. Wspomnienia wakacyjne na talerzyku podane. Życzenia, podziękowania dla Vashti. Szkoła przez…

więcej »

Łamiemy sobie głowy nad zadaniami

"Zawsze wydaje się, że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione" Nelson Mandela   Takie motto towarzyszyło naszym działaniom podczas Tygodnia Języka Polskiego.    W tym czasie mierzyliśmy się z…

więcej »

Nowe wyzwanie- nowy projekt

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego - projekt internetowy Naszym zadaniem będzie: Podkreślenia bogactwa, różnorodności i piękna języka ojczystego Rozwój umiejętności pracy w grupie, zespole Rozwijanie umiejętności pisania Udoskonalenie techniki czytania Rozwijanie…

więcej »

Życzliwość otwiera nam wszystkie drzwi

Po raz pierwszy  obchodziliśmy Tydzień Życzliwości w naszej szkole. Klasy rywalizowały ze sobą, zbierając punkty za grzeczność, życzliwość, otwartość i współpracę. My redagowaliśmy krótkie wierszyki zachęcające do okazywania sobie życzliwości.…

więcej »

Innowacje

Innowacje edukacyjne

Warsztaty, które otwierają oczy

Nie mogę zobaczyć, ale mogę dotykać i czuć- warsztaty, które otwierają oczy Zorganizowane przeze mnie warsztaty zmierzały do poznania sposobu funkcjonowania osób z dysfunkcją wzroku, ich potrzeb i możliwości. Naszym celem…

więcej »

Jakie historie wyszły spod naszego pióra?

Uczniowie w ramach projektu ortograficznego ,,Zabawy Ortopisa i jego bandy" zredagowali opowiadania wyjaśniające pochodzenie wybranej głoski oraz zilustrowali  autorską historię.  Efektem ich pracy jest poniżej zamieszczona książeczka elektroniczna.  Jak Powstała…

więcej »

Jak przygotowywaliśmy się do zadania 2?

Przy pomocy Ortopka wykonaliśmy dzisiaj pomoce, które posłużyły nam do rozdzielenia zadań. Na kolorowych karteczkach zapisaliśmy proponowane głoski.  Następnie przypięliśmy je do tablicy przy pomocy magnesów w ten sposób, aby…

więcej »

Dyktando stworzone przez bandę Ortopisa, czyli zadanie 1

W tym roku szkolnym osiem szkół z całej Polski rozpoczęło przygodę z Ortopisem i jego bandą. Każda ze szkół zaproponowała 3 wyrazy z trudnością ortograficzną. Następnie zostały one uporządkowane w…

więcej »

Polscy supermeni i supermenki

W bieżącym roku szkolnym uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Dębnie zrealizują innowację Polscy supermeni i supermenki ostatniego stulecia historii Polski. W roku szkolnym 2018/2019 w każdej szkole organizowane będą…

więcej »

Podsumowanie Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego

Projekt internetowy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego - ogłoszony na portalu społecznościowym Facebook i platformie europejskiej społeczności szkolnej eTwinning zaowocował ciekawymi zadaniami.  Wzięło w nim udział ponad dwieście przedszkoli i szkół…

więcej »

Jesteśmy dobrze zaPROJEKTOWANI

Jesteśmy „Dobrze zaPROJEKTowaną Szkołą" Tytuł ten został potwierdzony specjalnym Certyfikatem oraz „wirtualną odznaką" do zamieszczenia na stronie internetowej placówki. Jeśli zobaczysz na stronie internetowej palcówki ten znaczek, możesz być pewny,…

więcej »

Homofony a język polski

Homofony to koszmar nie jednego ucznia. Sprawdzanie pisowni w słowniczku niewiele pomoże, jeśli nie znamy znaczenia danego słowa.  Dlaczego tak się dzieje? Zacznijmy od definicji.    Homofonami nazywamy wyrazy, które…

więcej »

Czego oko nie widziało, czego ucho nie słyszało, czyli nic się u nas nie marnuje

Tydzień Języka Polskiego stał się dla nas okazją do konstruktywnej destrukcji. Zbędne, stare, przeznaczone na makulaturę książki, przybory do rysowania, malowania, głowa pełna pomysłów i odwaga do tworzenia nowego- to…

więcej »

Dobrze zaPROJEKTowana Szkoła 2018

Już po raz ósmy wydawnictwo Nowa Era zorganizowało konkurs Projekt z klasą. Od sześciu lat przyznawany jest szkołom biorącym udział w konkursie dodatkowo honorowy tytuł Dobrze zaPROJEKTowanej Szkoły. Nasza Szkoła…

więcej »

Mistrzowie kodowania

Zakodowane przesłanie na rok szkolny

Lekcja bez podręcznika, zmotywowanie uczniów do pracy bez straszenia egzaminem i ocenami to nie lada wyzwanie. Ten rok szkolny rozpoczęłam od zaszyfrowanego przesłania od ucznia dla ucznia. Uczniowie wyszukiwali w…

więcej »

Programowanie to przyszłość

Nasza szkoła w roku szkolnym 2017/2018 bierze udział w ogólnopolskim projekcie unijnym "Zaprogramuj przyszłość". W ramach tego projektu w II semestrze rozpoczęły się zajęcia pozalekcyjne z programowania dla najmłodszych uczniów…

więcej »

Kodowanie na języku polskim za pomocą maszyny Cezara

Nie wiem, czy znacie szyfr Cezara. To pierwszy popularny szyfr podstawieniowy,  w którym każda litera tekstu jawnego (niezaszyfrowanego) zastępowana jest inną, oddaloną od niej o stałą liczbę pozycji w alfabecie,…

więcej »

Bierzemy udział w ogólnopolskim projekcie "Zaprogramuj przyszłość"

Zgodnie z założeniami reformy oświaty, nowoczesna szkoła powinna rozwijać wśród uczniów umiejętności informatyczne, w tym naukę programowania, gdyż umiejętność programowania jest jedną z podstawowych kompetencji XXI wieku. Według Departamentu Informacji…

więcej »

4a programuje

Nauka programowania, to jedno z najważniejszych działań Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Cyfryzacji w zakresie unowocześniania szkół. Od 1 września 2017 r. programowanie stało się stałym elementem kształcenia od klasy…

więcej »

Prezent z Ministerstwa Cyfryzacji

W tym roku szkolnym bierzemy udział w V edycji Programu Mistrzowie Kodowania. To program o zasięgu ogólnopolskim i ma na celu upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży nauki programowania. Zadaniem naszego…

więcej »

Dwójka koduje i programuje! CodeWeek 2017

W dniach 7 - 22 października 2017 roku miała miejsce w całej Europie wspaniała akcja - CodeWeek 2017. Europejski Tydzień Kodowania (CodeWeek) to inicjatywa społeczna, która ma na celu zachęcić…

więcej »

Klub Szkół Unicef

Jesteśmy Społecznie Zaangażowaną Placówką

Z radością informuję, że nasze działania dotyczące pomocy dzieciom z Syrii zostały docenione przez Stowarzyszenie UNICEF Polska. Dowodem jest CERTYFIKAT Społecznie Zaangażowanej Placówki, który otrzymaliśmy w podziękowaniu za udział naszej…

więcej »

Pomagamy dzieciom z Syrii

W naszej szkole nie brakuje osób, które chętnie przyłączają się do charytatywnych akcji i kampanii społecznych. Od kliku lat uczniowie systematycznie pomagają dzieciom i zwierzętom w ramach projektu edukacyjnego "Wszyscy…

więcej »

Aktywna tablica

Szkolenia Online "Aktywna Tablica"

Szkoły biorące udział w Rządowym programie rozwijania infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno- komunikacyjnych na lata 2017- 2019- "Aktywna tablica"- utworzyły sieć dzielenia się wiedzą "Aktywna…

więcej »

Który cytat zapadł ci w pamięć?

W Światowy Dzień Książki zadałam moim uczniom pytanie: Który cytat z książki zapadł Ci w pamięć? Prowokacyjne pytanie spełniło swoje zadanie- zachęciło do sięgnięcia po książkę, wyboru fragmentu, odczytania jego…

więcej »

Oś czasu a chronologia zdarzeń z życia poety

Światowy Dzień Poezji i Dzień Nowych Technologii stały się okazją do przybliżenia zdarzeń z życia polskich poetów.  W tym dniu uczniowie przyszli do szkoły wyposażeni w wyszukane informacje o wybranym/…

więcej »

Teleturniej międzyszkolny Matematyczne Va banque

W dniu 27 marca 2018 r. odbył się w naszej szkole Międzyszkolny Drużynowy Konkurs Matematyczny "Matematyczne Va banque". Konkurs skierowany był do uczniów klas siódmych szkół podstawowych na terenie gminy…

więcej »

Dzień Nowych Technologii w Edukacji na matematyce

Chętnie łączę tradycyjne nauczanie z nowoczesnymi technologiami. Taki sposób nauczania bardzo podoba się moim uczniom, a mi sprawia ogromną przyjemność. Dla mnie idealnym rozwiązaniem są dwie tablice: zielona tradycyjna i…

więcej »

Na Dysku Google- ekologicznie na języku polskim

Darmowy edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, narzędzie do tworzenia prezentacji czy ankiety z możliwością pracy nad danym dokumentem w kilka osób bez potrzeby przesyłania sobie kolejnej kopii - nazwanej jako najnowsza…

więcej »

Dzień nowych technologii w naszej szkole

Dzień nowych technologii zaplanowany na 21 marca to finał podjętych działań promujących wykorzystanie nowych technologii w Szkole Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera w Dębnie. Zaplanowane działania służyły zmotywowaniu nauczycieli…

więcej »

Odwrócona lekcja języka polskiego

Czy można uczyć się, przebywając w domu, przed komputerem? Ależ oczywiście.  Zapraszam uczniów (do wykonania zadań) i nauczycieli (do korzystania z mojego pomysłu). Lekcja poświęcona lekturze "Romeo i Julia"  …

więcej »

Komiksowe historie urozmaicają codzienne zadania nie tylko w Dzień Nowych Technologii

Komiksy lubią nie tylko najmłodsi. Z powodzeniem można je wykorzystać w edukacji.    Dlaczego? Komiksy przenoszą w świat marzeń i przywołują najpiękniejsze chwile z życia. Dzięki nim wracamy do dzieciństwa.…

więcej »

Jak wykorzystuję padlet w pracy z uczniami?

Padlet to bardzo proste narzędzie internetowe, przydatne na lekcjach każdego przedmiotu. Jak korzystam z wirtualnej tablicy? Gromadzę prace uczniów wykonane w czasie lekcji lub prace domowe. Przygotowuję padlet z zadaniami…

więcej »

Lekturiada

Jak o-tag-owaliśmy lektury

Na ostatniej lekcji poświęconej lekturze wykorzystaliśmy ,,tagi" do zebrania informacji o książce. Tag to inaczej słowo kluczowe,  powtarzająca się myśl tekstu.  Może być nie tylko pojedynczym słowem, ale także połączeniem…

więcej »

Uczyńmy z czytania święto klasowe!

Co zrobić, by obcowanie z lekturą stało się przyjemnością? Uczyńmy z czytania święto klasowe! Już sam termin "święto" zobowiązuje, np. do zadbania o ubiór/ strój (tu: elementy charakteryzacji, przebranie, rekwizyty),…

więcej »

Książki nie potrzebują wakacji

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera wraz z panią Wiolettą Rafałowicz stworzyli Klub Miłośników Książek. Dzięki zaangażowaniu rozwijają  wyobraźnię, pamięć, pomysłowość, budzą w sobie  ciekawość świata. Również budują…

więcej »

Pokaż, co czytasz, a może sięgnę po tę samą książkę

Pokaż, co czytasz- pod takim hasłem przeprowadziłam tegoroczną kampanię szkolnych lektur. W ten sposób chciałam zachęcić moich uczniów do sięgnięcia po (narzucone) książki do czytania. Z pewnością dla nastolatków najważniejsza…

więcej »

Dalsze przygody Sherlocka Holmesa 

Dalsze przygody Sherlocka Holmesa opowiadają uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera w Dębnie Przy omawianiu lektury "Pies Baskervillów" podejmowaliśmy wiele aktywności. Jedną z nich było zredagowanie kolejnej przygody Sherlocka…

więcej »

My o "Psie Baskerville'ów" i jego autorze

Lektury to książki po które uczniowie niechętnie sięgają. Warto więc wspólnie dokonać wyboru lektury nadobowiązkowej i zaplanować aktywności uczniów w taki sposób, aby ich zaskoczyć. Zaskoczenie uczniów to sprzymierzeniec nauczyciela. W tym…

więcej »

Tekst "Sachema" punktem wyjścia do rozmów o dyskryminacji

Nauczycielu/ nauczycielko, Twoi uczniowie nie chcą czytać w domu? Czytaj z nimi na lekcjach. Zadbaj o to, aby lekcja poświęcona czytaniu była za każdym razem inna. Polecam metodę projektu, która…

więcej »

Santiago uczy nas pokonywania trudności

Wczorajsze zajęcia poświęciliśmy na czytanie opowiadania E. Hemingwaya "Stary człowiek i morze". Zadaniem uczniów było wypożyczenie książki, przyniesienie jej na lekcję oraz zadbanie o drobne rekwizyty, elementy stroju. Kilku uczniów…

więcej »

U Sherlocka Holmesa

Tym razem zaproponowałam uczniom spotkanie z Sherlockiem Holmesem. Będziemy głośno czytać "5 pestek pomarańczy". Czytanie poprzedziliśmy zadaniami wstępnymi. Oto one:  Wyjaśnij własnymi słowami, jak rozumiesz cytat: "Świat jest dziś pomarańczą".…

więcej »

Bierzemy udział w uczcie u Nerona

Na zakończenie cyklu lekcji poświęconych lekturze "Quo vadis" zrealizowaliśmy projekt czytelniczy.  Zorganizowaliśmy podczas lekcji ucztę u Nerona. Wcześniej redagowaliśmy zaproszenia dla gości, wykazując się znajomością lektury.  Przygotowania rozpoczęły się 7…

więcej »

up