Świąteczne lekcje matematyki w 4a
Home » Szkoła »
Aktualności » Świąteczne lekcje matematyki w…
19.12.2017
Uczniowie z klasy 4a biorą udział w ogólnopolskim konkursie świątecznym "Czekając na święta...uczymy dzieci programować". Konkurs trwa od 1 grudnia i kończy się w ostatnim dniu przed Świętami Bożego Narodzenia, czyli 22 grudnia.
Organizatorami głównymi konkursu są EduSense Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz Kodowanie na dywanie Anna Świć.
Nasi czwartoklasiści bardzo chętnie przyłączyli się do konkursu, bo bardzo spodobał im się pomysł wspólnego oczekiwania na święta w takiej niecodziennej atmosferze, gdy łączymy zabawę z nauką.
Celem konkursu jest:
- zainteresowanie programowaniem;
- poszerzenie umiejętności programistycznych, wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do codziennych zajęć dydaktycznych w szkołach, zainspirowanie nauczycieli do wykorzystania robotów w nauce programowania;
- wspólne oczekiwanie na Święta Bożego Narodzenia;
- dzielenie się wiedzą i doświadczeniami oraz dobrymi praktykami.
Głównym zadaniem jest stworzenie kalendarza adwentowego i codzienne wykonywanie z uczniami jednego zadania związanego z programowaniem, przypisanego do danego dnia w kalendarzu adwentowym.
Zgodnie z regulaminem konkursu wspólnie wykonaliśmy kalendarz adwentowy. Pomysł na kalendarz był dowolny. My, na kalendarzu umieściliśmy trasę Ozobota i Świętego Mikołaja, którzy rozdają prezenty dla dzieci na całym świecie. Chciałam, aby dzieci poprzez zabawę poznały kraje i kontynenty, jednocześnie uczyli się matematyki. Na czym polega nasza zabawa? Każdego dnia jeden z uczniów losuje kraj, do którego udaje się Święty Mikołaj i Ozobot. Opowiadamy o danym kraju/kontynencie, zwyczajach świątecznych tam panujących lub o znanych osobach. Każdy z uczniów może powiedzieć co wie na dany temat. Następnie wybrany uczeń zapisuje na prezencie datę. Zadań mamy tyle, ile jest lekcji i dni do Świąt Bożego Narodzenia. Po zapoznaniu się z wylosowanym krajem, wybrany uczeń rozdaje kartę pracy - zadanie adwentowe dla każdego ucznia. Moje zadania łączą treści matematyczne z programowaniem i kodowaniem. To nasza świąteczna rozgrzewka matematyczna, która pozwala utrwalić i wyćwiczyć umiejętności niezbędne do dalszej edukacji czwartoklasistów. W dniu 30 listopada wspólnie przygotowaliśmy kalendarz, a już w poniedziałek 4 grudnia rozpoczął się pierwszy dzień wspólnej zabawy.
Zapraszam do fotorelacji z przebiegu konkursu.
Monika Kubica