To kolejny rok szkolny, w którym postawiłam na działania interdyscyplinarne celem utrwalenia zasad ortograficznych, zapamiętania pisowni wyrazów oraz podniesienia poziomu poprawności zapisu.
Dzięki nim czeń posiada wysoką świadomość językową oraz ma poczucie odpowiedzialności za język, jakim się posługuje. Interesuje się kulturą języka, ortografią i interpunkcją. Zna zasady pisowni polskiej: reguły ortograficzne oraz zasady interpunkcyjne. Pisze poprawnie pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym. Dokonuje korekty ortograficznej i interpunkcyjnej własnych i cudzych tekstów. Samodzielnie uzasadnia pisownię wyrazów. Sprawnie i celowo posługuje się słownikiem ortograficznym. Korzysta z komputera i Internetu przy rozwiązywaniu problemów związanych z poprawnością ortograficzną i interpunkcyjną. Potrafi samodzielnie organizować efektywną pracę w grupie.
Efekty pracy uczniów były na bieżąco publikowane na utworzonym przeze mnie na potrzeby innowacji blogu Zabawy Ortopisa i jego bandy.
Projekt otrzymał prestiżową Odznakę Jakości eTwinning.
Autor i realizator innowacji Wioletta Rafałowicz