Lekturiada

Home » Programy edukacyjne » Lekturiada

Książki nie potrzebują wakacji

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera wraz z panią Wiolettą Rafałowicz stworzyli Klub Miłośników Książek. Dzięki zaangażowaniu rozwijają  wyobraźnię, pamięć, pomysłowość, budzą w sobie  ciekawość świata. Również budują…

więcej »

Pokaż, co czytasz, a może sięgnę po tę samą książkę

Pokaż, co czytasz- pod takim hasłem przeprowadziłam tegoroczną kampanię szkolnych lektur. W ten sposób chciałam zachęcić moich uczniów do sięgnięcia po (narzucone) książki do czytania. Z pewnością dla nastolatków najważniejsza…

więcej »

Dalsze przygody Sherlocka Holmesa 

Dalsze przygody Sherlocka Holmesa opowiadają uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera w Dębnie Przy omawianiu lektury "Pies Baskervillów" podejmowaliśmy wiele aktywności. Jedną z nich było zredagowanie kolejnej przygody Sherlocka…

więcej »

Tekst "Sachema" punktem wyjścia do rozmów o dyskryminacji

Nauczycielu/ nauczycielko, Twoi uczniowie nie chcą czytać w domu? Czytaj z nimi na lekcjach. Zadbaj o to, aby lekcja poświęcona czytaniu była za każdym razem inna. Polecam metodę projektu, która…

więcej »

My o "Psie Baskerville'ów" i jego autorze

Lektury to książki po które uczniowie niechętnie sięgają. Warto więc wspólnie dokonać wyboru lektury nadobowiązkowej i zaplanować aktywności uczniów w taki sposób, aby ich zaskoczyć. Zaskoczenie uczniów to sprzymierzeniec nauczyciela. W tym…

więcej »

Santiago uczy nas pokonywania trudności

Wczorajsze zajęcia poświęciliśmy na czytanie opowiadania E. Hemingwaya "Stary człowiek i morze". Zadaniem uczniów było wypożyczenie książki, przyniesienie jej na lekcję oraz zadbanie o drobne rekwizyty, elementy stroju. Kilku uczniów…

więcej »

U Sherlocka Holmesa

Tym razem zaproponowałam uczniom spotkanie z Sherlockiem Holmesem. Będziemy głośno czytać "5 pestek pomarańczy". Czytanie poprzedziliśmy zadaniami wstępnymi. Oto one:  Wyjaśnij własnymi słowami, jak rozumiesz cytat: "Świat jest dziś pomarańczą".…

więcej »

Bierzemy udział w uczcie u Nerona

Na zakończenie cyklu lekcji poświęconych lekturze "Quo vadis" zrealizowaliśmy projekt czytelniczy.  Zorganizowaliśmy podczas lekcji ucztę u Nerona. Wcześniej redagowaliśmy zaproszenia dla gości, wykazując się znajomością lektury.  Przygotowania rozpoczęły się 7…

więcej »

Dzielę się swoimi pomysłami

W najnowszym magazynie "Z klasą" ukazał się mój artykuł zatytułowany "Ja czytam, a TY?".        Zapraszam do lektury magazynu "Z klasą"-  udostępniam go TUTAJ.

więcej »

Czytelnik czuje i myśli...

Czytelnik czuje i myśli- jak wyrażaliśmy emocje w sposób symboliczny przy omawianiu lektury "Balladyna"?   Swobodne wypowiedzi uczniów o książce to dobre otwarcie cyklu zajęć poświęconych  lekturze. Tym razem zdecydowałam…

więcej »

up