Dzień nowych technologii w naszej szkole
Home » Programy edukacyjne »
Aktywna tablica » Dzień nowych technologii w…
22.03.2018

Dzień nowych technologii zaplanowany na 21 marca to finał podjętych działań promujących wykorzystanie nowych technologii w Szkole Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera w Dębnie.
Zaplanowane działania służyły zmotywowaniu nauczycieli i uczniów do sięgnięcia po darmowe aplikacje i generatory w celach edukacyjnych, przekonaniu, że można owocnie spędzić czas, wykorzystując laptop, projektor, dostęp do internetu, zaprezentowaniu całej społeczności szkolnej i rodzicom efektów pracy uczniów.
Zaplanowaliśmy działania z wykorzystaniem następujących aplikacji:
- Quizy i konkursy z wykorzystaniem Kahoota. Uczniowie na swoich smartfonach udzielają odpowiedzi, a nauczyciel prezentuje pytania z wykorzystaniem projektora.
- Dysk Google- zamieszczanie na dysku w chmurze własnych materiałów przygotowanych na lekcje, zbieranie od uczniów prac, udostępnianie im własnych zasobów.
- Stworzenia kolekcji na konkretny temat i uzupełnianie jej w miarę znajdowania nowych rzeczy, prezentując je uczniom albo wykorzystując to narzędzie do pracy projektowej w zespołach.
- Tworzenie ćwiczeń interaktywnych, które nasi uczniowie mogą wykonywać na tablicy interaktywnej w klasie lub logując się na stronie po przypisaniu ich do "wirtualnej klasy" (ODWRÓCONE LEKCJE)
- Tworzenie różnego rodzaju "chmur wyrazowych" służących m.in.
- zapamiętaniu wyjątków ortograficznych,
- bogaceniu słownictwa poprzez grupowanie wyrazów bliskoznacznych,
- utrwaleniu nazw środków stylistycznych,
- gromadzenie materiału o wybranej epoce, twórcy,
- zachęcie do czytania książek,
- krótkiej argumentacji,
- zebraniu terminów literackich,
- zgromadzeniu związków frazeologicznych.
- Tworzenie osi czasu przedstawiających życie i twórczość wybitnych polskich twórców.
- Tworzenie elektronicznych książeczek promujących twórczość uczniowską, szkolną gazetę "Arkadia".
- Projektowanie awatarów bohaterów literackich, dzięki którym uczniowie zapomną o schematyzmie lekcji, będą uczyć się, bawiąc.
- Tworzenie labiryntów, krzyżówek, wykreślanek, służących zapamiętaniu treści lektur, zamieszczanie sentencji na własnoręcznie wykonanej fotografii i jej udostępnianie.
- Projektowanie autorskich komiksów.
Powyższe zadania zrealizowaliśmy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.
Opis tych działań znajduje się na stronie naszej szkoły w zakładce "Aktywna tablica".
Wioletta Rafałowicz